Kérem várjon.
AKCIÓS GUMIK

Gumiabroncsok karbantartás


Ahhoz, hogy gumiabroncsaink a lehető leghosszabb ideig tudjanak használhatóak maradni megfelelő karbantartásra van szükségük.

Lehetőleg havonta, és hosszabb utak előtt ellenőrizzük az abroncsaink nyomását. Egy hónapnyi idő alatt átlagosan 0,7 bar-al csökken egy abroncs nyomása. Azok a gumik amikben nem megfelelő a nyomás gyorsabban kopnak, kihatnak az autó teljesítményére, befolyásolják a biztonságot és az üzemanyag fogyasztást is növelik.

A gumikat 10.000 – 12.000 kilométerenként, vagy hathavonta forgassuk át, hogy egyenletes legyen a gumikopás (pl. bal elsőt jobb hátra stb.). A gumik átforgatása után egyensúlyoztassuk is ki őket, mert egy kiegyensúlyozatlan gumiabroncs vibrációt okozhat a kerékben, ami elhasználódáshoz vezet, és az első kerekeknél a kormány remegéséhez is vezethet, ami kifejezetten veszélyes lehet bizonyos szituációkban. A kerékcsavarokat is rendszeresen húzzuk meg.

Viszonylag gyakran ellenőrizzük abroncsaink kopását, mert a túlzott kopás nem csak veszélyes, növeli a vizes úton való csúszás esélyét, és csökkenti a tapadás mértékét, de még illegális is. Az európai unióban a profilmélység előírt határa 1,6 milliméter nyári gumik esetén, téli gumik esetén viszont 4 milliméter.

Ellenőrizzük gyakran a sérüléseket. Ügyeljünk arra, hogy abroncsaink ne sérüljenek meg túlságosan. Tárgyakba ütközve, kátyúkon áthajtva, járdára felállva sérülhet a gumiabroncs. Ha muszáj járdára felhajtanunk, ezt a járdaszegélyre merőlegesen tegyük. Ajánlott a gumiápoló használata, ami gumiőrleményből és egyéb összetevőkből áll. Ez a gumi teljes felületén használható, és felvihetjük ecsettel, vagy szimplán fújással. Nagyon hamar megszárad és elfedi a repedéseket, és mivel gumiszerű maga az anyag is, így az új repedések kialakulását is gátolja. Rendszeresen használva meghosszabbítható a gumiabroncs élettartama, és por- és vízálló lesz.

Kellő mértékű sérülés és károsodás után egyértelműen le kell cserélnünk az abroncsainkat, ne habozzunk ezen.

VISSZA AZ OLDAL TETEJÉRE